The Times issues correction on Andy Murray Wimbledon win headline

The Times has issued a correction to its front page headline following Andy Murray's Wimbledon win after accidentally erasing four British women's victories from sporting history by declaring it the first win for Britain in 77 years.

Correction: British women have won at Wimbledon while men haven't

The correction on the "Murray ends 77-year wait for British win" headline said: "Since Fred Perry's 1936 victory in the men's competition, singles titles at Wimbledon have of course been won four times by British women, most recently Virginia Wade in 1977."

The title wasn't the only one to receive a Twitter backlash with its coverage - the New York Times declared the Scotsman's Wimbledon win as a victory for England in a tweet, prompting some raised eyebrows north of the border.

Get The Drum Newsletter

Build your marketing knowledge by choosing from daily news bulletins or a weekly special.