Daily Telegraph, the Daily Mail and the Daily Express will be reported to Ipso over pro-Brexit bias

The Daily Telegraph, the Daily Mail and the Daily Express are set to be reported to the Independent Press Standards Organisation (Ipso) for publishing inaccurate, misleading or distorted stories about the European Union ahead of the referendum.

The complaints have been compiled by InFacts, a group campaigning to make “a fact-based case for Britain to remain in the European Union”. The group cites eight articles published in recent months by the three pro-Brexit titles, claiming each one breaches clause 1 (accuracy) of the editors’ code of practice.

The group said the newspapers failed to "take care not to publish inaccurate, misleading or distorted information or images, including headlines not supported by the text."

An article published on InFacts website states: "It is not just the Leave campaign that is pumping out falsehoods... The big guns of the eurosceptic press are going all in for out."

It reads: "The Telegraph, Mail and Express have published a string of stories on migration, terrorism, crime and control of our borders that contain factual inaccuracies and/or distortions.

"This comes on top of years of hostile EU coverage that have planted many myths in the minds of the electorate."

The group’s editor-in-chief, Hugo Dixon called on Ipso to fast-track the InFacts complaint in order for any ruling to appear before the EU referendum on 23 June.

Get The Drum Newsletter

Build your marketing knowledge by choosing from daily news bulletins or a weekly special.