The Drum Awards Festival - Official Deadline

-d -h -min -sec

BBC dismisses Mail claims that it spent £4m laying off staff who it then re-employed

Author

By The Drum Team, Editorial

February 15, 2012 | 2 min read

The BBC has dismissed the Daily Mail's claims that it spent £4m laying off staff in BBC Studios and Post Production – only for half of them to continue working as normal.

Seventy roles were closed in BBC Studios and Post Production as a direct result of the move of the BBC Sport and BBC Children’s departments to Salford.

In a statement, the BBC said: "All staff whose posts closed were eligible for compromise agreements, which were legally agreed and negotiated with the unions. They are not “unnecessary payouts” or “cosy deals”.

"No staff received any money until their posts had closed and they had left the BBC.

"Seventeen staff had their leave date – and therefore their payment - delayed up until BBC Sport and BBC Children's production was fully up and running in Salford. It is clear that 17 out of 70 roles is not half, as The Mail suggested.

"In addition, there was no re-hiring by the BBC. The contracts for Sport and Children’s were taken on by private companies based in Manchester. The BBC is not aware of any staff from S&PP having been employed by these companies in Salford, but if they were, it would be good news for the individual that they have been able to find a new job outside the BBC.

"Finally, it is worth restating that BBC Studios and Post Production is a commercial company and this process was funded entirely from commercial revenue and not the Licence Fee."

Trending

Industry insights

View all
Add your own content +