Read our new manifesto
Future 50 Banner

The Daily Mail moves to refute Hugh Grant phone hacking claims

The Daily Mail has refuted Hugh Grant’s allegations that it hacked his phone, the second newspaper to deny his claims since he gave evidence to the Media Ethics hearing yesterday.

Of allegations that the Daily Mail hacked his phone in order to learn about the birth of his child, a spokesperson for the Daily Mail said: “The Daily Mail unequivocally denies Hugh Grant’s allegation that it secured information about the birth of his child from a source at the hospital.

“In fact the information came from a source in his showbusiness circle more than two weeks AFTER the birth.

“We then spent a further two weeks seeking a response to the story from his publicists.

“None was forthcoming and indeed we did not publish anything until Grant’s publicist issued a statement describing the baby as the product of a ‘fleeting affair’.

Throughout the Mail behaved with total journalistic propriety.”

Yesterday, the Mail on Sunday also refuted Grant’s claims that it must have hacked his phone to report a story about a ‘plummy voiced’ woman he was calling while seeing Jemima Khan.