BBC Gordon Brown

BBC considering options over spoof website

Author

By The Drum Team, Editorial

August 10, 2011 | 2 min read

The BBC has said it is considering its options over spoof website news-bbc.net, which has carried stories such as ‘Gordon Brown admits having affair with Ann Widdecombe’.

The spoof website is set out to look exactly like the BBC’s actual website, except from the spoof articles.

The BBC has said that despite the ‘last updated’ date on the homepage of the website being April 2010, clicking on the ‘other top stories’ link takes users to the up-to-date BBC page.

A BBC spokesman said yesterday: “this website is not authorised by or connected with the BBC and we are considering our options.”

Other spoof articles that appear on the website include a story about Phillip Schofield being kidnapped, and one on a man being caught on CCTV having sex with a pumpkin.

BBC Gordon Brown

More from BBC

View all

Trending

Industry insights

View all
Add your own content +